Відмова української влади в транзитному проїзді для росіян привів до утворення четырехкилометровых черг до поромної переправи через Керченську протоку і значного підвищення навантаження на пороми, що здійснюють рейси у Керч…

Мінтранс намагається вирішити цю проблему передавання транспортного потоку і введенням єдиного квитка на рейси з Росії в Крим.

Україна досі відмовляється визнавати перехід Криму під російську юрисдикцію, і в знак протесту росіянам був закритий транзитний проїзд на півострів, в результаті чого потрапити туди стало можливим лише з допомогою літака і порома. Але останній вид переправи сам по собі не відрізняється великою пропускною здатністю, а тут ще й травневі свята нагодилися…

Підсумок — четырехкилометровые черги з автомобілів, власники яких прагнуть потрапити в Крим. Порт «Кавказ» (Краснодарський край) перевантажений, чотири порома працюють по 20 годин на добу, але не встигають впоратися з різко збільшеним навантаженням. До 15 травня планується збільшити їх число, але поки такої можливості не передбачається, до того ж дводенний шторм у Керченській протоці ускладнив і без того непросту ситуацію.

З зворотного боку, звичайно, такого навантаження не спостерігається, але росіянам-«континенталам» від цього не легше. Авіасполучення з Кримом поки налагоджено лише з Москви і Санкт-Петербурга — та й на ці рейси на святкові дні залишилися лише квитки за 60000 рублів, бюджетні варіанти (від 4000 рублів) є лише на період після 6 травня. І це — в той час як туроператорами відмічено підвищення інтересу росіян до відпочинку в Криму…

Проте Мінтранс був готовий до такого розвитку подій і підготував два шляхи вирішення транспортної проблеми: введення єдиного квитка, який спрощує процедуру проїзду для бажаючих з’їздити в Крим, і поділ транспортного потоку на пасажирський і вантажний.

Єдиний квиток

З 28 квітня будь-який бажаючий може придбати в залізничній касі квиток до Краснодара або Анапи з доповненням у вигляді автобусного рейсу до узбережжя, морський переправи до одного з пунктів в Криму і трансфер до пункту призначення на самому півострові. Тобто в одному квитку поєднано одразу три етапи: залізничний, автомобільний та морський.

Як це виглядає на ділі:

1. Пасажир доставляється поїздом до Анапи або Краснодара.

2. Звідти проводиться поромна переправа до одного з пунктів в Криму: Алушта, Євпаторія, Керч, Коктебель, Саки, Севастополь, Сімферополь, Судак, Феодосія, Ялта.

3. Далі автобусом пасажир доставляється до потрібного пункту призначення.

Для оформлення такого маршруту крім квитка на поїзд далекого прямування необхідно отримати талон на надання послуг з перевезення іншими видами транспорту. Перевага єдиного квитка в тому, що всі маршрути вже узгоджені один з одним, і не потрібно ламати голову, підбираючи кожен раз оптимальний варіант на місці. В залежності від відстані, вартість етапу «Анапа/Краснодар – переправа – Крим» може складати від 150 до 830 рублів. Вартість же всього маршруту помітно нижче цін «Аерофлоту» з того ж напряму. Так, проїзд від Москви до Сімферополя за єдиним квитком обходиться (при проїзді в плацкартному вагоні на першому етапі) в суму трохи більше 3100 рублів.

Перенаправлення потоку

Днем пізніше, 29 квітня, за маршрутом «Новоросійськ – Феодосія» почав курсувати пором «Посейдон-експрес», можливості якого дозволяють перевозити до 120 великовантажних автомобілів за рейс (час в дорозі 9 годин). Його основне призначення зараз — повністю позбавити порт «Кавказ» від вантажних перевезень і перевести його в 100% пасажирський режим, збільшивши пропускну здатність 2000 (зараз) до 6000 чоловік в добу.

Та й для водіїв вантажівок цей варіант, мабуть, є найбільш оптимальним: судно, вироблене в Німеччині, спочатку орієнтоване на перевезення великовантажних автомобілів і розрахований на комфортне розміщення близько 80 пасажирів, для чого на його борту є 34 обладнаних каюти.

Між тим

Російський союз туріндустрії тим не менш вважає, що навіть з урахуванням цього турпотік з Росії в Крим може виявитися значно нижче запланованого. Оператори, звичайно, відзначають зростання інтересу до кримському напрямку, але проблеми з доставкою і високі ціни на розміщення в пансіонатах і готелях відіграють свою роль і зовсім не сприяють продажу путівок.

Щоб хоч частково компенсувати друге, Держрадою Криму прийнято рішення скасувати нарахування ПДВ на вартості путівок в санаторно-курортні установи півострова. Передбачається, що це, укупі з діями Мінтрансу, дозволить якомога швидше розвантажити транспортний потік і зробити кримські здравниці більш привабливими для російських туристів в стрімко насувається літній період відпочинку.

Що з Україною?

У зв’язку з тим, що українська влада постійно вводять нові «безглузді» обмеження для російських громадян, що перетинають кордон України, і вже вимагають з росіян спеціальний дозвіл на відвідування Криму, РЖД планує скоротити транзит будь-яких своїх потягів через Україну. Для цього прораховуються варіанти альтернативного транзиту — причому не тільки поїздів кримського напрямку.