Передбачається, що поправки до Повітряного кодексу передбачають введення неповоротних тарифів для авіапасажирів, будуть розглянуті Державною Думою в ході осінньої сесії.

Згідно з ним, в разі відмови від польоту пасажир не одержить назад гроші за квиток. До повернення можливий буде тільки аеропортовий збір.

Таким чином, законодавці намагаються знизити ціни на авіаквитки, які сьогодні включені витрати, пов’язані з поверненням квитків.

Ініціатива введення неповоротних тарифів для пасажирів належить Аерофлоту, в якому сподіваються, що безповоротні тарифи допоможуть знизити вартість перевезення і будуть служити гарною підмогою при створенні власної лоу-кост авіакомпанії.

Але як завжди буває в подібних ініціативах монополістів, програють тут, звичайно ж, швидше за все пасажири. Адже пропонується встановлення 30%-ної квоти для подібних тарифів тільки на низькоконкурентних маршрути, а на маршрутах з розвиненою конкуренцією панове законодавці сенсу в такому обмеженні частки неповернутих тарифів не бачать.

А враховуючи те, що російське небо монополізоване кількома великими гравцями, чесної гри по відношенню до пасажирів, як завжди чекати не варто.

У Федеральній антимонопольній службі не проти неповоротних квитків, адже така практика широко поширена в усьому світі. Але уточнюють, що право продавати такі квитки повинно супроводжуватися для російських авіаперевізників законодавчо закріпленої обов’язком знижувати ціни на авіаквитки на маршрутах з низькою конкуренцією (приблизно на 25%).

Також у ФАС переконані, що зниження цін на квитки на таких висококонкурентних напрямках станеться само собою, за рахунок конкуренції, тому тут регулювати ціни не потрібно.

Але цю саму конкуренцію ми можемо спостерігати за ситуації з нашим бензином, ціни на який так і не знизилися, хоча говорили про їх зниження з найвищих трибун…

А ми щиро сподіваємося, що пропозиції щодо захисту прав пасажирів, також будуть враховані під час роботи над цим законопроектом у Держдумі. Адже отримуючи безповоротний квиток, ми втрачаємо якість послуги. За що хотілося б отримати відповідне винагороду у вигляді зниження цін на квиток.