У вівторок, 15 січня, в Асоціації туроператорів Росії звернувся турист, який став жертвою обману столичного агентства. Напередодні її вильоту на Мальдіви з’ясувалося, що агентство пропало, не забронювавши йому оплачений тур.

Незвичність ситуації полягає в тому, що агентство, «кинувшее» туриста, було фірмовим агентством туроператора «Санрайз Тур».

На перший погляд історія схожа на багато інших: за минулий рік ринок побачив чимало банкрутств агентств і залишилися без відпочинку і компенсацій туристів. Однак на цей раз події розвивалися дещо інакше і оголили всі слабкі сторони туристичного законодавства щодо турагентів.

Дії туриста

Турист Михайло підійшов до пошуку варіантів майбутнього туру з усією докладністю. Він переглянув сайти туроператорів і вибрав найбільш підходящий по датах та фінансів варіант поїздки на Мальдівські острови у туроператора «Санрайз тур», якого вважав професійним і надійним. Вартість туру склала майже 154 тис. рублів. Він зв’язався з «Санрайзом» за вказаним на сайті телефоном і запитав, яким чином йому краще забронювати тур. У «Санрайзе» Михайла відправили на сайт у розділ «фірмових офісів», щоб він сам вирішив, в якій з офісів йому зручніше під’їхати. Михайло вибрав агентство «Прайм тревел». До речі, ця компанія, що знаходиться за адресою Дмитрівське шосе 25, і зараз значиться серед фірмових офісів на сайті «Санрайз».

Прийшовши в офіс «Прайм тревел», Михайло насамперед попросив у директора агентства Антона Титова договір з «Санрайзом». Ознайомившись з ним і переконавшись, що ці дві компанії дійсно є партнерами, Михайло також (небувалий випадок!) перевірив договір агента на оренду приміщення і паспорт директора. Переконавшись в існуванні усіх необхідних документів і в їх належному стані, турист забронював вподобаний тур і вніс 100% оплату, попередньо погодивши умови договору про реалізацію турпродукту зі своїм юристом.

Найслабша ланка

Виліт повинен був відбутися 16 січня. Однак 14 січня, за два дні до вильоту, туристу зателефонували з туроператорської компанії з надзвичайним повідомленням: «Прайм Тревел» зник, не перевівши за тур ні копійки. «Санрайз» запропонував туристу заново оплатити поїздку, повідомивши, що в іншому випадку відпочинок не відбудеться. «Санрайз» також вирішив дещо запізніло просвітити туриста про свої взаємини з цим агентством: виявляється, «Прайм Тревел» не був фірмовим агентством оператора, за яку останній несе відповідальність, а був всього лише франчайзі.

Турист спробував зв’язатися з Антоном Тітовим, але його мобільний телефон був відключений. Офіс компанії також був порожній, телефон мовчав. Очевидці розповіли Михайлу, що співробітники офісу вивезли все майно ще в неділю.

У компанії «Прайм тревел» є ще два власника: Сергій Леонідович Школярів і Олександр Юрійович Неделяев. З ними Михайло зустрівся вже у відділенні поліції. Обидва співзасновника запевнили, що не мають уявлення про місцезнаходження партнера. За їх словами, їм Тітов теж заборгував чималі суми. У поліції туриста нічим не обнадіяли: втік Титова знайти важко, тому порадили звернутися за консультацією в Правову службу АТОР. Про існування інших постраждалих поки що нічого не відомо.

Самому туристу вже очевидно, що відпочинок і гроші пропали. У «Санрайзе» пішли туристу на невелику поступку, зробивши йому знижку в 30 тис. рублів, що в сформованій ситуації більше схоже на насмішку. Михайло повторно оплачувати тур не має наміру. Адже, оформляючи договір, турист все зробив правильно, не погнався за знижками, не кинувся в перше-ліпше агентство, не підписував «не дивлячись» документи. Однак зроблені ним кроки не допомогли йому відправитися в подорож.

Зв’язатися з Антоном Тітовим АТОР не вдалося, його номер заблокований. У «Санрайзе» обіцяли надати коментарі в середу,