Після того, як в Єгипті трагічно загинув російський турист Євген Кузнєцов, лицемірство страхових компаній в питанні їх нібито «батьківської турботи» про туристів проявилося в повній мірі.



Численні обмеження, які вписуються в договір страхового поліса, виявилися не чим іншим, як лазівками для ухилення від виплат за своїми зобов’язаннями, а найбільш зручною для такого роду «економії» стала горезвісна «алкогольна норма. Експерти вважають, що випадок з Євгеном Кузнєцовим – лише найбільш резонансний, менш трагічні і не отримують широкого розголосу випадки відмови страховиків сплачувати за лікування туристів мають місце постійно.

Громадські туристичні організації мають намір боротися з недобросовісною страховиків самими різними методами. Один з них – створення «білих» списків страхових компаній, які не допускають спірних обмежень (створення «чорних списків» заборонено ФАС). Фактично створення «білого списку» буде означати і створення своєрідного «чорного», який громадська думка помістить усіх «не білих» страховиків. На перше місце, звичайно, претендує відзначився в «справі Кузнєцова» Страховий Будинок ТСК.

Нагадуємо: Слідчий комітет порушив за фактом смерті в єгипетському госпіталі 39-річного туриста з Росії кримінальну справу про вбивство, інформація про це розміщена на офіційному сайті СК. За версією слідчих, лікарі в госпіталі Хургади відключили Євгенія Кузнєцова від апарату вентиляції легенів з-за боргу в $13 000. Страхова компанія відмовила сім’ї Кузнєцова в оплаті витрат на лікування, мотивувавши свою відмову алкогольним сп’янінням туриста.

У компанії ТСК підтверджують висновок з Євгеном Кузнєцовим стандартного договору страхування. Однак у заяві ТСК міститься твердження, що травми отримані застрахованим під час бійки в готелі, в стані алкогольного сп’яніння, що, за Правилами страхування, робить зазначений випадок нестраховим.

На запитання, для чого в Правила включена норма про вживання алкоголю, страховик відмовляється відповідати. Однак саме цей пункт створює великий ризик для туристів: випитий на відпочинку келих вина і подальша травма найчастіше роблять потерпілого повністю беззахисним – він не може розраховувати на отримання медичної допомоги за страховим полісом.

Статистика виплат побічно підтверджує небажання страхових компаній оплачувати всі страхові випадки. Обсяг страхових премій (зборів за продані поліси) на всьому російському туристичному ринку в 2013 році обсяг страхових премій (розмір збору за продані страховки) склав п’ять мільярдів рублів, з яких клієнтам було виплачено всього два мільярди.

Суди останнім часом все частіше стають на бік туристів у спорах про правомірність «алкогольної» застереження, і вважають за краще виносити рішення по таких справах по сукупності інших обставин, тобто суддям не важливо, випивав турист чи ні. Проте страхові компанії продовжують включати неправомірні застереження до договору страхування.

Представники громадських туристичних компаній пропонують розгортати боротьбу зі свавіллям страхових компаній за двома напрямками. По-перше, рекомендувати турфірмам працювати тільки зі страховими компаніями, що допускають, за умовами страхування, алкогольне сп’яніння туристів. І по-друге, створити і максимально поширити «білий список» страховиків, який фактично буде «чорним», оскільки допускають «алкогольні» застереження страхові фірми в нього не потраплять.