Москва незаслужено посіла останні місця у дослідженні привабливості для туристів 40 міст світу, проведеного за підсумками 2012 року порталом TripAdvisor, заявив голова комітету з туризму і готельного господарства столиці Сергій Шпилько.

У дослідженні взяли участь 75 тисяч користувачів порталу. Серед критеріїв, за якими проводилася оцінка привабливості, фігурують доброзичливе ставлення місцевих мешканців та водіїв таксі, якість послуг служби таксі, чистота вулиць, простота пересування, співвідношення ціни та якості послуг, якість шопінгу і безпека. Москва посіла останні місця в рейтингу відразу за кількома критеріями, серед яких простота пересування, якість шопінгу, дружелюбність місцевих жителів. Особливо критично користувачі поставилися до московських таксі, поставивши столицю на останнє місце і за якістю сервісу таксі, і дружелюбності таксистів.

“Що стосується рейтингів в принципі, зазначу, що за існуючим у розвинених туристських мегаполісах сервісах Москва швидко наздоженуть інші міста, і не випадково той же TripAdvisor ставить місто в десятку найбільш динамічно розвиваються напрямків. Якщо говорити про таксі, то традиційно в Москві домінували бомбили. Але москвичі знають, що проходить реформування цієї служби, з’явилися виразно брендовані таксі на вулицях. Але якийсь час має пройти, щоб менше стало бомбив і більше – легальних таксі. І щоб таксисти почали тактовно вести себе по прильоту в аеропортах”, – розповів Шпилько.

За його словами, система пересування по місту також поліпшується. Ще у другій половині нульових років у місті з’явилися 5,7 тысячb покажчиків з транслітерацією. “Раніше не було вказівників до об’єктів показу, зараз ми їх поставили, їх півтори сотні. У місті буде багатомовна система навігації, у тому числі в метрополітені, де і зараз є схеми з перекладом, але цього недостатньо. В результаті буде розроблена загальноміська концепція навігації, у яку будуть ув’язані всі підсистеми і для москвичів, і для туристів, і для інвалідів. І така робота зараз ведеться”, – додав чиновник.

Сюрпризом для Шпилько стало те, що Москву поставили на останнє місце за якістю шопінгу. На його думку, з точки зору розвиненості торгової мережі та асортименту продукції Москва нічим не поступається європейським столицям. “А що стосується цін, є більш дорогі товари, але в цілому асортимент цілком європейський, і перший симптом – те, що масштаби народного шопінгу за кордон скоротилися в останні роки”, – зазначив голова комітету з туризму.

Шпилько припустив, що думка про недружелюбности москвичів може бути пов’язано з мовним бар’єром. “Мені важко оцінити ступінь доброзичливості співгромадян, мені вони здаються цілком доброзичливими. Взагалі ця проблема може частково носити поколінський характер і бути пов’язана з невисоким знанням росіянами іноземних мов. Це стосується в першу чергу старшого покоління. Молодь, яка сидить в інтернеті, позбавлена історичних комплексів, та мовних бар’єрів.