Розбився напередодні в Ростові-на-Дону Боїнг 737-800 авіакомпанії FlyDubai міг піти в піке відразу після відключення автопілота. Про це повідомив канал «Росія 1», посилаючись на власні джерела в комісії, що розслідує трагедію.


Журналісти редакції програми «Вести» змогли отримати розшифровку розмов екіпажу в кабіні пілота в останні секунди перед катастрофою. В що вийшов В ефірі телеканалу матеріалі наголошується, що документ неофіційний і отриманий від одного з членів комісії після попередньої розшифровки бортового самописця.

Взявши за основу отриману інформацію, журналісти спробували самостійно змоделювати ситуацію на борту, що передував катастрофі.

У телерепортажі говориться наступне. В складних погодних умовах літаку Боїнг 737-800 авіакомпанії FlyDubai не вдалося з першої спроби приземлитися в Ростові-на-Дону, після чого командир судна 37-річний Аристос Сократус вирішив здійснити повторний захід на посадку. В цей момент – в 1 годину 40 хвилин за Гринвічем – літак знаходився під управлінням автопілота.

На записі звучать слова «набираємо 50» – це означає відхід на ешелон 1500 метрів. З кутом в 15 градусів літак піднімається, в цей момент все йде в штатному режимі. Судно йде вгору за межі кута огляду камери спостереження. Під управлінням автопілота набір висоти триває протягом 40 секунд, після чого командир з якоїсь, поки неясною причини, відключає автопілот.

В ефірі телеканалу прозвучало припущення, що літак міг потрапити в так звані «ножиці» – зрушення атмосферних потоків – яких судно могло сильно труснути. Саме з цього моменту судно різко звалюється і пікірує вниз.

В ефірі також привели в перекладі останні слова одного з членів екіпажу: «Не хвилюйся, тягни!” Час 1 годину 40 хвилин і 40 секунд за Грінвічем». На думку журналістів, з літаком «нічого не можна було зробити, коли він кинувся носом вниз».

За версією фахівців, яка була озвучена в ефірі телеканалу, пілот вимкнув автоматику щоб вивести машину в горизонтальний політ, але в цей момент в «режим пікірування» включився стабілізатор, що знаходиться біля м. кіль. Кермо висоти в такому разі вже практично не працює, і на штурвал судно майже не реагує. Пілоти могли не розуміти, що причиною різкого піку є стабілізатор, – говориться в телесюжеті.

Залишається питання, з якої причини стабілізатор переключився в таке становище. Для управління їм використовується спеціальна кнопка – «кнюпель», як її називають самі пілоти. Імовірно, командир, відключаючи автопілот, міг випадково зачепити цей кнюпель і не помітити цього. На користь такого припущення говорить той факт, що раніше командир скаржився на хронічну втому.

Останні шість секунд в кабіні судна, за словами авторів матеріалу, «чути нелюдський крик». Після цього літак з великою швидкістю врізався в землю.

Автори сюжету підкреслили, що всі озвучені версії і припущення є неофіційними. Остаточні висновки зробить спеціальна комісія після проведення слідства.

Нагадаємо, Боїнг 737-800 авіакомпанії FlyDubai слідуючи рейсом з Дубая в Ростов, зазнав аварії 19 березня при спробі зайти на посадку. Все що знаходяться на борту 55 пасажирів і 7 членів екіпажу загинули на місці.

Як повідомив журналістам офіційний представник МАК, попередні результати розслідування будуть оприлюднені протягом трьох тижнів.