За прогнозами туроператорів, виїзний туризм Україні вдасться зберегти, але на мінімальному рівні…

До нестабільної політичної ситуації додається дію інших, неполітичних негативних факторів: курс гривні впав майже в два рази, активізуються малозрозумілі фінансові схеми, візові служби країн, що обіцяють Україні безвізовий режим, все частіше відмовляють українським туристам. Причому це стосується навіть таких країн як Греція та Чехія – традиційно популярні серед українських туристів напрямків.

За прогнозами Мінфіну Росії, рівень доходів від туризму може знизитися до 50%, тобто на $1.5 млрд. До такого результату може привести втрата Криму як національного курорту, а також зниження практично до нуля потоку російських туристів. Прогнози щодо виїзного туризму теж досить песимістичні. Купівельна спроможність населення падає, залишаються нереалізованими і відкладаються на більш пізній термін через політичних ризиків багато туристичні проекти. Дрібні українські турфірми, як передбачають ЗМІ, чекає закриття.

Однак експерти не поспішають прогнозувати крах туризму на Україні. За їх оцінками, в країні реальний спад виробництва поки ще не катастрофічний і навіть не досяг рівня російського кризи 2008 року. А падіння курсу гривні до світових валют майже в два рази не викликало «демпінгових воєн» між туроператорами, оскільки обороти в туристичному бізнесі України і так мінімальні.

Серйозні проблеми виникають при виїзному туризмі з-за втрати країною репутації надійного фінансового партнера. У хід йдуть різні шахрайські схеми, иллюстрациеей може служити скандальний інцидент, що трапився нещодавно в Туреччині. Там 185 українських туристів після прильоту в країну дізналися, що турфірма не заплатила за їх розміщення в готелі, обіцяний за умовами туру.

Своєчасної допомоги з Києва туристи не отримали – туристичне агентство, під приводом того, що вони є лише посередником, а вся відповідальність лежить на тур фірмі, яка, в свою чергу, послалася на банк, нібито несвоєчасно перерахував гроші на рахунок турецького готелю. Такі випадки, як вважають експерти, підривають довіру контрагентів до турфірмам України як до надійних партнерів і погіршують і без того складну ситуацію, що склалася в туристичному бізнесі країни з-за політичної нестабільності та фінансових труднощів.