Інтернет-ресурс tourweek.ru у ході власного дослідження з’ясував, що авіапасажири, які подорожують з квитками «економ» або «бізнес», тобто користуються послугами традиційних авіаперевізників, змушені доплачувати за провезення багажу понад норму в середньому в три рази більше, ніж пасажири лоукостерів (бюджетних авіакомпаній). Дослідженню піддалися 10 традиційних авіакомпаній і 10 лоукостерів.

Як це робиться у «традиционалов»…

За загальними правилами, що діють в даний час, у авіапасажира з квитком «економ» або «бізнес» має право на провезення в салоні одного або двох предметів ручної поклажі та в багажному відділенні – одного валізи вагою від 20 до 30 кг. У різних авіакомпаній допустима вага і розмір багажу можуть сильно відрізнятися. Наприклад, правила британської British Airways допускають 23 кг ручної поклажі плюс один додатковий предмет, а Air France-KLM і Air Nostrum відповідно 10 і 12 кг.

За що виходить за межі норми вага багажу авіапасажирів, зрозуміло, доводиться доплачувати. Розміри цих доплат у традиційних компаніях теж суттєво різняться:

· Air Europa – від 50 до 60 євро;

· в Air France-KLM – від 70 до 100 євро;

· в SWISS – від 50 до 150 євро.

Близько 70% традиційних авіакомпаній дозволяють провезення в ручній поклажі одою сумки і одного дополнительног аксесуара (фото – або відеокамери, планшета, ноутбука).

…і у лоукостерів

Ряд лоукостерных авіакомпаній, таких як EasyJet, Iberia Express, JetBlue, взагалі не встановлюють обмежень щодо ваги перевезеного багажу. При цьому є перевізники, не лімітуючі вага перевезеного багажу, але встановили жорсткі обмеження по його розміром, то ж відноситься і до ручної поклажі. EasyJet дозволяє перевозити ручну поклажу, не перевищує у вимірах 56х45х25 см, а Wizz Air – 42х32х25. JetBlue, Iberia Express, Volotea, Ryanair і Norwegian дозволяють перевозити як ручну поклажу без доплати одну сумку і один аксесуар.

Максимальна вага безкоштовної ручної поклажі більшість лоукостерів допускає до 10 кг, однак у Germanwings встановлений ліміт 8 кг. Перевищення лімітів ваги і розміру багажу тягне за собою стягнення додаткової плати, в Wizz Air це 10 євро, в Iberia Express 30 євро, а в Volotea 60 євро. У середньому плата за «перевага» багажу знаходиться в районі 30 євро за одне місце.

У більшості лоукостерів відсутній механізм самостійного розрахунку суми за перевагу багажу, оплата провадиться виходячи з результатів зважування і обмірювання при реєстрації квитка в аеропорту. Дослідження liligo.com показало, що 78% клієнтів лоукостерів вважають ціни за перевагу багажу завищеними, 21% – виправданими. При цьому розмір доплати за перевагу виявився несподівано високим для 39% опитаних пасажирів лоукостерів.

Авіаперевізники очікують, що з початку 2016 року Міжнародна асоціація повітряного транспорту (IATA) розробить і впровадить для лоукостерів обов’язкові стандартні вимоги, що передбачають максимальний розмір безкоштовно перевезеної ручної поклажі в 55х25х20 див.