Держдума прийняла відразу два проекти, що стосуються авіаперевезень. По-перше, частина квитків може стати неповоротною. По-друге, до управління російськими авіалайнерами будуть залучатися іноземні пілоти…

Підставою для прийняття першого проекту послужила компенсаційна надбавка, закладена авіаперевізниками у вартість квитка. Пов’язано це з тим, що, згідно з сучасним законодавством, компанії при поверненні квитка не можуть утримувати понад 25% його вартості навіть у разі повернення без перелічених у законі причин.

Тільки за рахунок цього, за даними Мінтрансу, перевізники несуть збитки, що перевищують 20 мільйонів рублів на рік. Для мінімізації ризиків ця сума спочатку закладається у вартість квитків, і виходить, що оплачують ці надлишки не «відмовники», а сумлінні пасажири. На думку депутатів, прийняття закону про неповоротних тарифах дозволить помітно знизити вартість квитків і зробити авіасполучення більш бюджетним спосіб доставки пасажирів до місця призначення.

У Держдуму надійшов проект ще в кінці лютого і був прийнятий з третього разу, набере чинності через два місяці після публікації — тобто вже цього літа при купівлі авіаквитка росіянам потрібно буде звертати увагу на можливість його повернення. Внесені поправки з нетерпінням чекають навіть у такій великій авіакомпанії, як «Аерофлот»: там вже давно планують запустити власний лоукостер «Добролет», і заважає зробити це поки лише відсутність відповідного законодавства.

Другий проект, прийнятий у другому читанні, покликаний вирішити проблему дефіциту командних кадрів для повітряних суден цивільної авіації на іноземні літаки з злітною масою понад 90 т. В даний час дійсно є така проблема, оскільки підготовка пілотів такого рівня займає від 6 до 8 років.

І єдиним можливим варіантом, на думку депутатів, зараз є залучення до управління лайнерами російських авіакомпаній іноземних пілотів. Правда, поки що передбачається, що цей захід буде тимчасовою — лише до 1 січня 2019 року — до цього часу планується підготувати достатню кількість вітчизняних фахівців необхідного рівня.