В Інтернеті активно обговорюється недавній інцидент з онлайн ресурсом Eviterra, в результаті якого авіаквитки тисяч росіян опинилися анульованими.

Багато фахівці припускають, що ця подія негативно позначиться на всьому туррынке онлайн послуг, який і так переживає не кращі свої часи – через постійно зростаючої конкуренції тільки за минулий 2013 рік кілька великих гравців, таких як Travelmenu, Travolver, Ftatora, припинили свою діяльність.

Ще восени минулого року експерти прогнозували ймовірність нових банкрутств серед туркомпаній у сегменті онлайн продажів. На підтвердження цих прогнозів і почався новий 2014 рік – крупному агентству Eviterra довелося призупинити свою діяльність через фінансові розбіжності з консолідатором «Авіа-Центр». За інформацією ЗМІ, борги ТОВ «Эвитерра Тревел» складають приблизно 160-200 млн. рублів.

За словами фахівців, дефолт компанії Eviterra стався із-за непродуманої маркетингової політики – а точніше, активного демпінгу, з-за якого їй і довелося залізти в свої оборотні кошти, що привело до фінансових проблем.

Іншої думки дотримуються в Слідчому комітеті, який прийняв рішення про порушення кримінальної справи проти «Эвитерры». Тут припускають, що співробітники компанії займалися шахрайством в особливо великому розмірі, а саме продавали рейси різних авіакомпаній, однак отриманими від громадян грошима розпоряджалися на власний розсуд.

«Як сильно вплинуть проблеми Eviterra на ринок інтернет-послуг і споживчу активність?» – це питання зараз цікавить багатьох. На думку деяких аналітиків, у росіян може виникнути і без того «нездорова» боязнь до безготівковим розрахунком, адже наші люди не звикли розраховуватися пластиковими картками, навіть отримуючи зарплату на картку, багато хто зазвичай знімають в банкоматі гроші і розплачуються готівкою навіть там, де приймають картки.

Все це може відлякати частину росіян від покупок турів і авіаквитків в Інтернеті, адже багато отже ставляться до нього насторожено. Також не виключено, що ситуація з Eviterra стане об’єктом низки законодавчих ініціатив, як це відбувалося в минулому після банкрутства декількох великих туроператорів, таких як Капітал Тур і Ланта-Тур.