Цього літа РЖД планують ввести в роботу безпересадочні вагони до Чорногорії і Болгарії. Передбачається, що вони будуть курсувати в період з червня по вересень до болгарських міст Бургас і Варна і до чорногорського міста Бар.


«Курортні» вагони, ймовірно, увійдуть до складу поїзда N9/10 Москва–Варшава «Полонез» і курсуватимуть щодня (крім вагонів Москва-Бар, які будуть відправлятися по понеділках і середах з Москви, і по четвергах і суботах з Бару).

Цей маршрут РЖД планує обладнати новими комфортабельними вагонами габариту RIC з індивідуальною системою кондиціонування в купе. Також у кожному вагоні є душові кабіни.

Незважаючи на всі зусилля РЖД, туроператори поки вельми «прохолодно» реагують на таку ініціативу. За деякими відгуками, таке перевезення не представляє для турфірм особливого інтересу навіть при явному сезонному акценті.

Приміром, Ганна Филатовская, глава департаменту прямих продажів і PR ICS Travel Group, заявила, що її компанія не пропонує турів в Болгарію на поїзді. Причиною тому служать відразу кілька факторів – довга дорога (2 доби, притому, що переліт всього 2 години), необхідність наявності румунської візи. Однак для тих туристів, які вирішують дістатися до Болгарії на поїзді, компанія готова надавати наземне обслуговування.

Деякі учасники ринку, правда, не поспішають повністю скидати з рахунків варіант, запропонований РЖД, пояснюючи свою думку тим, що кількість людей, які подорожують в Болгарію на поїзді все ж таки досить значна. Так, за словами Юлії Жадан, голови відділу департаменту Європи компанії «Російський Експрес», в число таких туристів входять люди, побаивающиеся літати, просто бажаючі проїхати пів-Європи на поїзді, і багато інші категорії. Крім того, це відмінний і економічний варіант відпочинку для людей похилого віку, що бажають заощадити.

Набагато більш скептичні учасники ринку в оцінці перспективності македонських напрямків з залізничним трансфером. Тут туристам доведеться теж оформляти транзитну візу, але вже в Угорщині, а вартість квитка буде цілком порівнянна з ціною авіаперельоту. Так що, на думку експертів, такий напрямок буде цікаво хіба що для туристів, які страждають аерофобію.