На початку цього місяця бізнесмен Олександр Лебедєв продав свою сумнозвісну авіакомпанію «Ред Вінгз» за один символічний рубль групі інвесторів на чолі з Сергієм Кузнецовим (брат співвласника групи «Гута»), який виступив в партнерстві з GHP Group Марка Гарбера.

Нові власники авіакомпанії планують зробити з неї лоукостера і сподіваються повернути Red Wings на ринок пасажирських авіаперевезень вже в найближчому майбутньому. В цьому і збирається допомогти Мінпромторг, з його відомством нові власники і зараз обговорюють стратегію розвитку відродженої авіакомпанії.

Нові власники розраховують на держпідтримку, зокрема на субсидування частини витрат на закупівлю вітчизняних літаків. Як відомо в парку авіакомпанії дев’ять лізингових Ту-204. З допомогою держави Red Wings планує збільшити парк до 20-25 вітчизняних лайнерів.

Іноземні літаки новий Ред Вінгз купувати взагалі не планує, так як для бюджетних авіаперевізників вигідніше, коли весь парк літаків однотипний, а він як писалося вище складається зараз тільки з вітчизняних «Тушок», так і субсидії від держави новим господарям буде легше отримати на тлі такого патріотизму.

Нагадаємо, що з-за грудневої авіакатастрофи Ту-204 в аеропорту Внуково, в результаті якої загинули 5 осіб, Росавіація призупинила сертифікат експлуатанта Red Wings. Власник авіакомпанії планував взагалі її закрити, проте потім передумав, маючи намір відновити її діяльність.

Цікаво й те, що на російському авіаційному ринку вже були подібні приклади створення лоукост-авіакомпанії, і всі вони припинили своє існування, не витримавши фінансової навантаження.

В російських реаліях (нерозвинена інфраструктура, високі мита на літаки, брак недорогих другорядних аеропортів і мегакоррупция) не може нормально працювати жоден «справжній» лоукостер, тому багато подібні іноземні компанії, які є такими в Європі, перестають бути бюджетними авіакомпаніями на території Росії.

Приміром, лоукостер German Wings прийшов у Росію з низькими тарифами, але потім вони плавно зросли до рівня звичайних авіакомпаній.