Гендиректор авіаперевізника «Аерофлот» Віталій Савельєв, висунув пропозиції, які за його задумам зможуть підтримати вітчизняну авіагалузь у важкі для неї часи…

Так, він пропонує дозволити авіакомпаніям здійснювати овербукінг, обнулити ПДВ, розробити більш жорсткі норми провозу багажу для туристів, заморозити тарифи на послуги, пропоновані природними монополістами, а також примусити російських чиновником користуватися тільки послугами вітчизняних авіаперевізників. Дані пропозиції вже направлені прем’єр-міністру РФ Дмитру Медведєву, і Савельєв сподівається, що найближчим часом почнеться їх обговорення. Сам гендиректор нацперевозчика вважає, що реалізація запропонованих заходів може принести «Аерофлоту» до 50 млрд. рублів.

При виступі на прес-конференції Савельєв заявив, що одним з джерел доходу російських авіакомпаній може стати перевезення чиновників, літаючих в зарубіжні країни у службових справах – для цього необхідно зобов’язати чиновників користуватися послугами вітчизняних авіакомпаній, як це зроблено, наприклад, в Китаї.

Також Савельєв запропонував повністю обнулити ПДВ, який справляється за внутрішні перевезення. На його думку, передбачуване зменшення ПДВ з 18 до 10 відсотків – лише напівзахід, що нічого суттєво не змінить. За його словами, зрозуміло небажання Мінфіну відмовлятися від ПДВ на внутрішні перевезення, так як в цьому випадку з’являються доходи, однак, як вважає Савельєв, набагато ризикованіше надавати підтримку окремим компаніям, які зіткнулися з труднощами.

Також Савельєв запропонував заощадити безпосередньо на пасажирах. Так, він виступає за можливість овербукінга. За його словами, в середньому кожний рейс недораховується близько 15% пасажирів, які не приходять до вильоту, і саме на ці 15% він пропонує дозволити овербукінг. «Відразу ж виникає питання: а що робити із зайвими пасажирами, якщо всі прийшли?

Виходить, що хтось із них не полетить? Так, не полетить. Тоді виникає питання про захист прав споживачів. Звичайно, авіакомпанії будемо змушені платити за такі ситуації. Ми будемо працювати з пасажирами, пропонувати компенсації за подвійною ціною за куплений квиток, або надавати переліт наступним рейсом в бізнес-класі, нараховувати бонуси і так далі», – припустив глава нацперевозчика.

Крім цього, гендиректор «Аерофлоту» запропонував змінити безкоштовну норму провозу багажу, зменшивши її.

На думку Савельєва, необхідно також хоча б на один рік заморозити тарифи на послуги природних монополістів – він поскаржився на політику аеропортів, які всі збори стягують у валюті, що додає проблем авіакомпаніям. В якості прикладу він навів «Домодєдово» – аеропорт перевів частину тарифів в євро. Напуваємо цього, в число поправок увійшло пропозицію про введення так званого «мокрого лізингу», при якому літак можна здати в суборенду разом з екіпажем.

Нарешті, гендиректор «Аерофлоту» вважає, що необхідно дозволити авіакомпаніям самостійно розподіляти субсидовані місця. Зараз для кожного рейсу «Аерофлоту» резервує 60 субсидованих місць, і, на думку Савельєва, було б краще, якщо б компанія могла сама розподіляти ці місця. Так, компанія готова в низький сезон виділяти до 100 місць, а в гарячий високий сезон – не 60, а 20 крісел. Таким чином, авіакомпаніям вдалося б значно збільшити завантаження літаків.