За інформацією Глобальної асоціації бізнес-туризму (GBTA), яка вважається «голосом світової бізнес-туріндустрії», з 2014 року Росія буде включатися в престижні звіти GBTA. Асоціація вважає Росію важливим і перспективним ринком серед інших глобальних гравців в світі бізнес-туризму.

Оптимізм GBTA щодо нашої країни в даному випадку заснований на статистичних і аналітичних даних, згідно з якими країни БРІК в цілому, в їх числі і Росія, в найближчій перспективі продемонструють більш високі темпи зростання витрат на діловий туризм порівняно з країнами західної Європи та США, де цей ринок в даний час більш розвинений. За даними досліджень російської Асоціації бізнес-туризму (АБТ), в 2013 році загальний обсяг інвестицій в бізнес-туризм збільшився на 7%, в 2014 році очікується приблизно такий же рівень приросту.

«Бізнес-туризмом» ділові поїздки бізнесменів, співробітників та агентів компаній стали називати порівняно недавно, хоча, за великим рахунком, бізнес-туристами можна вважати і Марко Поло, і Христофора Колумба, і Афанасія Нікітіна, і навіть легендарного Синдбада-мореплавця з «Тисячі і однієї ночі». Однак організація ділового туризму, тобто пристрій різних конференцій, семінарів, ділових поїздок, зустрічей, із забезпеченням проживання, перельоту або переїзду, культурних та розважальних програм стала складовою частиною туристичного бізнесу лише кілька десятиліть тому, в Росії – з початку 2000-х років.

Причиною підвищеного інтересу інвесторів і всіх, хто пов’язаний з туристичним бізнесом в Росії, до ділового туризму, стала загальна економічна ситуація в сфері туризму, в якій більше негативних моментів, ніж позитивних. Неухильне зростання цін на енергоносії змушує власників готелів у свою чергу підвищувати ціни за проживання, у результаті російські готелі з 2011 року визнані найдорожчими в Європі. Не сприяє залученню туристів і постійне зростання цін на авіаквитки російських авіакомпаній, особливо на азіатському напрямку, а також подорожчання залізничних та автобусних перевезень.

В таких умовах розвиток бізнес-туризму є свого роду «паличкою-виручалочкою. Бізнес-тури потрібні, як правило, корпораціям, які закладають відповідні витрати у свої бюджети. Величина цих витрат диктується в першу чергу міркуваннями доцільності, міркування економії найчастіше відходять на другий план.

Іншими словами, корпорації не схильні до дріб’язкової економії, більше характерною для індивідуальних туристів. І більше пов’язані географічними рамками: якщо цікавить якусь європейську корпорацію захід проводиться в Москві, вони не виберуть поїздку до Стамбулу або Тель-Авів тільки тому, що там дешевше.