У п’ятницю, 26 червня на туніському курорті Сус, у готелі Riu Imperial Mahraba сталася трагедія – 40 осіб загинули в результаті нападу бойовика «Ісламської держави».

Чоловік зі зброєю відкрив вогонь по людям, відпочиваючим на пляжі і у басейну. Ще близько 40 осіб отримали важкі поранення. Під кулі терориста потрапили громадяни різних держав: Великобританії, Німеччини, Бельгії. Загинула також туристка з Росії, її 30-річна донька отримала поранення і знаходиться в лікарні.

Місцеві туніські ЗМІ повідомляють, що тисячі європейських туристів залишають Туніс. Так, на вечір 27 червня був запланований від’їзд 2-х тисяч людей, які користуються послугами бельгійського туроператора Jetair і 2.5 тисяч британських туристів – клієнтів агентства Thomson. Багато європейські туроператори відмінили вильоти своїх чартерів в Туніс.

Численні відпочиваючі з Франції також вирішили покинути країну і скасувати заплановані поїздки туди. Частину рейсів з аеропорту Шарля де Голля скасована. Однак деякі французи не хочуть скасовувати запланований відпустку. Один з каналів телебачення Франції взяв інтерв’ю у «сміливців», які повідомили, що, незважаючи на сформовану ситуацію, хочуть своїм приїздом підтримати тунісців. У свою чергу влада курорту Сус повідомляють про безпрецедентне падіння турпотоку в останні дні.

Нагадаємо, що це не перший теракт, що стався в Тунісі. У березні цього року в музеї Бардо загинуло понад 20 іноземних громадян. Дані події можуть істотно вплинути на туристичний бізнес країни, який почав поступово занепадати ще з 2010 року, після подій арабської весни. Так, за минулі роки потік відпочиваючих з Франції скоротився на 60 відсотків. Експерти вважають, що туристичної галузі Тунісу потрібно приділити увагу розвитку інфраструктури і сервісу, а також серйозніше поставитися до організації заходів безпеки, яких зараз явно недостатньо.

Представник Російського союзу туріндустрії (РСТ) Ірина Тюріна розповіла, що після п’ятничного нападу на туристів росіяни також відмовляються їхати в цю країну. Але оскільки ніякої офіційної рекомендації МЗС поки ще немає, туроператори відповідно до законодавства не зобов’язані повертати клієнтам вартість анульованих ними турів. Однак у багатьох компаніях йдуть назустріч, і перебронюють путівки на інші напрямки.